1. İnandığınız projeleri yönetmeyi seçin. Bu, ekibi daha iyi motive etmenize yardımcı olacak ve projenin hızlıca ilerlemesi için ana fikir sağlayacaktır.
2. Bir projede size yetki verilmesi, sizin iyi bir lider veya en iyi karar verici olduğunuz anlamına gelmez. Meslektaşlarınızı iyi dinleyin ve yargılayıcı olmayın. Projenizde işlerin nerede yanlış gittiğini daha iyi görebilirler.
3. Metodolojilere ve standartlara takılıp kalmayın – işi halletmek için gerekenleri kullanın. Seçtiğiniz yöntem projeye en uygun olmalıdır.
4. Projeyi planlama ve yönetme yaklaşımınızı uyarlayın – bir yöntemi sadece açık açık kullanmayın. Tüm yöntemlerin bir projenin gerektirdiği özelliklere uyması gerekir.
5. Sertifikasyon harika ama esas olarak sizin için – sadece okumakla kalmayıp, en son düşünceleri gözden geçirmek için çaba harcadığınızı ve öğrendiğinizi gösterir. Ancak dikkat edin, sertifika başarılı bir proje yöneticisi olacağınızı garanti etmez.
6. Bir akran grubunun parçası olun ve bilginizi genişletin. Gayri resmi forumlar iyi bilgi alışverişidir. Proje yönetimi dernekleri tarafından düzenlenen toplantılar, bilgi akışını akıcı hale getirecek kayıt dışılıktan sıklıkla yoksundur.