Projelere yatırım yapmak her şirketin stratejileri arasında yer alır ve yatırılan paradan bir geri dönüş beklenir. Proje yöneticileri projeyi fonlamak için harcanan paranın geri dönüşünü ve geri ödeme periyodunu hesaplamalıdır. Basit bir ROI (Yatırım Karlılığı-Return on Investment) şeması örneği, yeni ürün geliştirmenin bir sonucu olarak satış gelirlerinin artmasıdır. Bir projeye ne kadar para yatırıldığını biliriz. İşe harcanan paranın son miktarını belirlemek için ilk temel bütçe maliyet sapmalarına göre değiştirilir. Proje yöneticilerinin pazarlama ve satış dahil projede paydaş olan tüm departmanlarla çalışması beklenir. Pazarlama uzmanları toplumsal istatistikleri, potansiyel müşterilerin tarama kesitlerini araştırır ve proje için gelecek satış tahminlerini de içeren bir olurluk incelemesi oluşturur. Satış departmanları pazara yeni ürün tanıtır ve satarlar. Tahminleri gerçekleştirirler.
Proje yöneticisi satış tahminlerine karşılık proje maliyetini hesaplamalı ve kara geçiş noktasını belirlemelidir.
Basit hesaplamalar yeterlidir ama şirket stratejilerinin karşılandığını ve olurluk incelemesinin başarılı şekilde ispatlanmış olduğunu göstermek için proje yöneticisi, pazarlama, satış ve finans arasında iyi iletişim ister.